Saturday, January 15, 2011

HARTA HARTA HARTA..KAYA KAYA KAYA

Dan tidak satu pun makhluk bergerak (bernyawa) di bumi melainkan rezeki semuanya dijamin Allah. Dia mengetahui tempat kediamannya dan tempat penyimpanannya. Semua (tertulis) dalam kitab yang nyata (Lauh Mahfuz)” – Surah Hud ayat 6
1.Robert Kuok, RM42.76 billion
2. Ananda Krishnan, RM27 billion
3. Tan Sri Lee Shin Cheng, RM11.92 billion
4. Tan Sri Teh Hong Piow, RM10.86 billion
5. Tan Sri Lim Kok Thay, 55. RM10.38 billion
6. Tan Sri Quek leng Chan, RM7.09 billion
7. Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary, RM6.01 billion
8. Puan Sri Lee Kim Hua, RM4.4 billion
9. Tan Sri Tion Hiew King, RM3.5 billion
10. Tan Sri Vincent Tan, RM3.29 billion

Agama tlh menyarankan kita untuk mencari rezeki d dunia ini untuk keperluan hidup kita.Namun,janganlah kita terlalu mengejar duniawi sehingga kita lupa akan bekalan akhirat kita.Apakah yg akn kita bawa bila kita mati nanti?bukan wang,bukan banglo,bukan kereta besar,TETAPI,AMAL kita..apakah kita sudah bersedia untuk mati?muhasabah lah kwn2..

”Jika hari ini lebih baik dari smlm,BERUNTUNGlah kita,,Jika hari ini sama mcm smlm,RUGI lah kita,,Jika hari ini lg terok dr smlm,CELAKAlah kita”

6 comments:

  1. as salam...
    kenapa nama tun mahathir tak tersenarai? harta beliau lagi banyak dari semua senari2 dalam ni.adik saya kerja di bank negara.jadi dapat tau status kewangan beliau. harta kekayaan dunia tu, kalau digunakan untuk kemajuan Islam kan bagus.

    ReplyDelete
  2. 2 la umat skrg,nk suruh byr zakat yg wajib pn ssh,inikan plak nk sedeqah...kita dah jaoh d pesongkan oleh glongan kafir

    ReplyDelete
  3. gile kaya gile diorang... gile btoi

    ReplyDelete
  4. robert kuok 42 billion! ugh byknye ...

    the best malay pon no.7 ...

    ReplyDelete
  5. duit byk nya..kalu tolong org susah, mesti suma orang idup hepi sama2

    ReplyDelete